
Podpisaliśmy umowę z fundacją FSMM, dzięki której można teraz przekazać w rozliczeniu rocznym PIT 1,5% podatku na nasze Stowarzyszenie.
Zachęcamy wszystkich do wpłat, jeżeli uzbieramy sensowną sumę będzie można przanaczyć ją na turniej(e) lub inne cele.
Poniżej czytelna instrukcja w jaki sposób należy wpisać datek w PIT.

Podczas wypełniania formularza PIT-37 wpisz:
- w poz. 137 (Numer KRS): 0000270261
- w poz. 139 (Cel szczegółowy 1,5%): ŁLTS 15804
Łódzka Liga Tenisa Stołowego (wcześniej Łódzka Liga Tenisa Stołowego Amatorów i Weteranów) działa w naszym mieście od ponad 40 lat. Niektóre zespoły istnieją niemal od samego początku, ale większość to wynik burzliwego rozwoju zespołów amatorskich w ostatnich kilku latach. Aktualnie jesteśmy najliczniejszą ligą amatorską tenisa stołowego w Polsce. Na dzień dzisiejszy (sezon 2024/2025) występują u nas 69 zespoły, podzielone na 6 lig, w których gra ponad 360 zawodników. Uczestnicy naszych rozgrywek odnoszą sukcesy w wielu zawodach ogólnopolskich, w tym najbardziej prestiżowych Mistrzostwach Polski Weteranów i Mistrzostwach Polski Amatorów.
Regulamin działalności stowarzyszenia zwykłego
Łódzka Liga Tenisa Stołowego
I. Postanowienia ogólne
§ 1
- Stowarzyszenie nosi nazwę ŁÓDZKA LIGA TENISA STOŁOWEGO i zwane jest dalej „Stowarzyszeniem”.
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, nie posiadającym osobowości prawnej.
- Stowarzyszenie we własnym imieniu może nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane.
- Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
§ 2
Podstawą działania Stowarzyszenia są przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261), oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.
§ 3
Terenem działania Stowarzyszenia jest teren całej Polski.
§ 4
Adres siedziby Stowarzyszenia to: ul. Rydzowa 5 sala nr 1, 91-211 Łódź (DK "Relax")
II. Cele i środki działania
§ 5
Cele działania Stowarzyszenia:
- Propagowanie i organizowanie życia sportowego wszystkich uczestników Stowarzyszenia LLTS w oparciu o udział własny członków oraz pomoc organizacyjną i materialną organów samorządowych miasta Łodzi i województwa łódzkiego.
- Uczestniczenie w różnych przejawach i formach życia sportowego organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim.
- Propagowanie i organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny sportowej - tenis stołowy.
- Organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego w tenisie stołowym dla dorosłych, młodzieży i dzieci oraz cyklicznych rozgrywek tenisa stołowego dla amatorów pod nazwą Łódzka Liga Tenisa Stołowego
- Kształtowanie pozytywnych wzorców osobowości o wysokich wartościach moralnych.
- Realizacja zadań sportowych jako programu wychowawczego dla młodzieży we współpracy z organami samorządowymi oraz Szkolnymi Klubami Sportowymi, Uczniowskimi Klubami Sportowymi, Akademickimi Związkami Sportowymi na terenie całej Polski.
- Rozwijanie propagandy i udzielanie informacji w zakresie swojej działalności regulaminowej, współdziałanie z instytucjami i organizacjami działającymi w tym zakresie, prowadzenie działalności wydawniczej.
- Podejmowanie innych przedsięwzięć, jakie okażą się celowe dla realizacji regulaminowej działalności, zgodnych z prawem.
§ 6
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
- Swoje zadania regulaminowe samodzielnie oraz we współdziałaniu z klubami sportowymi, władzami samorządowymi i sportowymi.
- Opiera swoją działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy sympatyków.
III. Członkostwo
§ 7
- Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem, która złoży pisemne oświadczenie o przystąpieniu do Stowarzyszenia oraz akceptacji jego Regulaminu.
- O przyjęciu do Stowarzyszenia decyduje w drodze uchwały Zarząd.
- W przypadku odmowy przyjęcia do Stowarzyszenia kandydatowi na członka przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Członków w terminie 14 dni od daty dostarczenia uchwały Zarządu o odmowie przyjęcia go do Stowarzyszenia.
-
Utrata członkostwa następuje w przypadku:
- a) śmierci członka,
- b) pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu,
- c) utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,
- d) utraty praw publicznych,
-
e) wykluczenia członka Stowarzyszenia z powodu:
- niepłacenia składek członkowskich przez okres 1 roku
- nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
- Uchwałę w przedmiocie wykluczenia członka ze Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
- Od uchwały Zarządu w sprawie wykluczenia członka ze Stowarzyszenia zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia uchwały.
§ 8
Do obowiązków członków Stowarzyszenia należy:
- przestrzeganie Regulaminu Stowarzyszenia,
- terminowe uiszczanie składek członkowskich,
- popieranie i realizowanie celów Stowarzyszenia.
IV. Władze Stowarzyszenia
§ 9
Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Zgromadzenie Członków, które stanowią wszyscy członkowie Stowarzyszenia.
§ 10
- Zgromadzenie Członków właściwe jest do podejmowania decyzji we wszystkich sprawach Stowarzyszenia, za wyjątkiem spraw zastrzeżonych niniejszym Regulaminem do kompetencji Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.
-
Do wyłącznych kompetencji Zgromadzenia Członków należą w szczególności:
- a) wybór i odwołanie członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej,
- b) przyjęcie i uchwalanie zmian Regulaminu,
- c) kontrola działań podjętych przez Zarząd,
- d) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu dotyczących członkostwa w Stowarzyszeniu,
- e) podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia,
- f) ustalanie wysokości składki członkowskiej,
- g) rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu.
§ 11
-
Uchwały Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia, o ile regulamin nie
stanowi inaczej, podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności:
- a) w pierwszym terminie – co najmniej połowy uprawnionych do głosowania członków,
- b) w drugim terminie – wyznaczonym w tym samym dniu, 30 minut później niż pierwszy termin – bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
- Zmiana Regulaminu, rozwiązanie Stowarzyszenia, wybór i odwołanie członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej, a także rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu dotyczących członkostwa w Stowarzyszeniu wymaga bezwzględnej większości głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
§ 12
Zgromadzenie Członków, zwołuje Zarząd nie mniej niż 1 raz w roku kalendarzowym z własnej inicjatywy, lub na wniosek Komisji Rewizyjnej lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Stowarzyszenia.
§ 13
Kadencja Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia trwa 2 lata.
§ 14
- Zarząd składa się z 3-9 osób: (Prezes, Wiceprezes, Skarbnik, Członkowie zarządu)
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
- Uchwały Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków. W razie równości głosów rozstrzyga głos Prezesa Zarządu.
-
Do kompetencji Zarządu należy:
- a) przyjmowanie, wykluczanie członków Stowarzyszenia,
- b) wykonywanie uchwał Zgromadzenia Członków,
- c) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
- d) zwoływanie Zgromadzeń Członków.
§ 15
- Komisja Rewizyjna wybierana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób (Przewodniczący, Sekretarz, Członek komisji).
- Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków. W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
-
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- a) kontrolowanie działalności Zarządu,
- b) prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie Zgromadzenia Członków,
- c) składanie wniosków o absolutorium dla Zarządu Stowarzyszenia.
§ 16
W razie gdy skład wybieralnych władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w trakcie trwania kadencji, uzupełnienie ich składu następuje w drodze uchwały podjętej przez Zgromadzenie Członków.
V. Środki finansowe Stowarzyszenia
§ 17
Stowarzyszenia uzyskuje środki na działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątków Stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
- a. wpisowe na imprezy sportowe,
- b. darowizny i zapisy,
- c. dotacje na zadania państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone Stowarzyszeniu
- d. dotacje na zadania zlecone przez samorząd terytorialny,
- e. dochody z majątku,
- f. dotacje z Unii Europejskiej,
- g. inne wpływy
§ 18
- Środkami finansowymi Stowarzyszenia zarządza Zarząd, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, niniejszym Regulaminem oraz uchwałami Zgromadzenia Członków.
- Do reprezentowania Stowarzyszenia, w tym do zaciągania zobowiązań w imieniu Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie oraz podpis dwóch członków Zarządu działających łącznie.
- Podejmowanie przez Zarząd czynności przekraczających zakres zwykłego Zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków Stowarzyszenia oraz udzielenia przez nich pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.
-
Czynnościami przekraczającymi zakres Zwykłego zarządu są:
- a) nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego,
- b) ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego,
- c) zawarcie umowy kredytu albo pożyczki,
- d) przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy,
- e) zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł.
VI. Postanowienia końcowe
§ 19
- Stowarzyszenie ulega rozwiązaniu na podstawie uchwały Zgromadzenia Członków podjętej w trybie § 11 ust. 2.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zgromadzenie Członków określa przeznaczenie pozostałych środków finansowych Stowarzyszenia.
§ 20
W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
REGULAMIN ŁÓDZKIEJ LIGI TENISA STOŁOWEGO
(zwanej dalej Liga ŁLTS)
§ 1
Łódzka Liga Tenisa Stołowego, nazywana dalej Ligą ŁLTS, zrzesza drużyny regionu łódzkiego. Rozgrywki Ligi ŁLTS odbywają się w systemie jesień – wiosna, nazywanym dalej – sezonem. Pierwsza runda jesienna, druga - wiosenna.
§ 2
1. Za całokształt spraw związanych z funkcjonowaniem Ligi ŁLTS odpowiada Zarząd Stowarzyszenia Łódzka Liga Tenisa Stołowego (zwany dalej Zarządem Ligi).
2. Każdy zawodnik ligi może przystąpić do Stowarzyszenia ŁLTS ale członkostwo w Stowarzyszeniu nie jest obowiązkowe.
§ 3
1. Podział ligi.
W sezonie 2023/24 liga ŁLTS została podzielona na 6 lig:
I liga – 12 zespołów
II liga – 12 zespołów
III liga – 12 zespołów
IV liga – 12 zespołów
V liga – 12 zespołów
VI liga – 9 zespołów
Podział Ligi ŁLTS i sposób przeprowadzenia rozgrywek na kolejne sezony ustala Zarząd Ligi i przedstawia w postaci aneksu do regulaminu przed rozpoczęciem sezonu.
2. Awanse.
Do niższej ligi spadają 2 ostanie drużyny, do wyższej ligi awansują 2
pierwsze drużyny z danej ligi.
Dodatkowo od sezonu 2024/25 zostają wprowadzone baraże, na zasadach opisanych poniżej:
Baraże:
- Drużyny z 3 miejsca od końca każdej ligi (poza ostatnią) rozgrywają baraż z drużynami z 3 miejsca ligi
niższej.
- Do gry w barażach uprawnieni są zawodnicy, którzy rozegrali przynajmniej 30% wszystkich spotkań w
sezonie podstawowym (za występ w spotkaniu uznaje się występ w przynajmniej jednym meczu indywidualnym, debel też się zalicza)
- Baraż odbywa się w ciągu tygodnia od zakończenia rozgrywek w terminie uzgodnionym z zarządem.
- Baraż odbywa się na sali drużyny wyżej notowanej, jeżeli ta jest niedostępna to na sali przeciwników,
jeżeli ta także jest niedostępna to na sali wyznaczonej przez zarząd - wtedy koszty takiej sali ponoszą
wspólnie obie drużyny.
- O zwycięstwie decyduje ilość wygranych meczów, następnie ilość wygranych setów, następnie ilość
wygranych punktów. W przypadku remisu o wyniku rozstrzyga dodatkowy 1 mecz reprezentantów
drużyn (wybranych bezpośrednio przed tym meczem).
- Wygrana drużyna zajmuje miejsce w wyższej lidze, przegrana w niższej
Zasady awansu na kolejne sezony proponuje Zarząd Ligi a następnie poddaje je pod głosowanie na spotkaniu kończącym sezon i po zatwierdzeniu zmian przedstawią w postaci aneksu do regulaminu przed rozpoczęciem kolejnego sezonu.
Drużyny które spadły do ligi niższej nie mogą awansować z powrotem na skutek reorganizacji ligi. Prawo awansu mają następne w kolejności drużyny.
§ 4
1. Zgłoszenie drużyn następuje w formie mailowej przed rozpoczęciem sezonu w terminie podanym przez Zarząd Ligi. Zgłoszenie powinno zawierać pełną nazwę zespołu, nazwisko, numer telefonu oraz e-mail kierownika, adres sali, dzień i godzinę rozpoczynania meczów oraz skład zespołu (minimum 3 osoby). Zgłoszenie należy przesłać do kierownika danej ligi.
Zarząd Ligi rozważa wprowadzenie w przyszłych sezonach elektronicznego formularza zgłoszeń, jeżeli zostanie to zrealizowane będzie to obowiązkowa forma zgłoszeń do rozgrywek.
2. Zawodników zgłaszać można najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem 1 kolejki rozgrywek.
3. Nowe drużyny do ostatniej ligi można zgłaszać do 15 września każdego roku. Ten sam termin dotyczy potwierdzenia udziału obecnych drużyn w nowym sezonie. W przypadku zdarzeń nadzwyczajnych zarząd może zmienić tą datę w danym roku.
4. W trakcie trwania sezonu zawodnicy nie mogą zmieniać barw drużyny, nawet, jeżeli jest to jeden klub. „Nowi” zawodnicy mogą zostać dopisani do drużyny jedynie po zakończeniu rundy jesiennej, a przed rozpoczęciem wiosennej. Zgłoszeni przed rozpoczęciem sezonu zawodnicy, którzy nie rozegrali żadnego meczu w rundzie jesiennej mogą zmienić barwy klubowe w przerwie zimowej.
Zawodników w przerwie zimowej można zgłaszać najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem 1 kolejki rundy wiosennej.
5. W spotkaniach mogą grać tylko zgłoszeni zawodnicy.
6. O wszelkich zmianach w odniesieniu do podanych w zgłoszeniu należy poinformować Zarząd Ligi poprzez kontakt z kierownikiem ligi w celu akceptacji i umieszczenia na stronie internetowej. W przypadku zmiany terminu lub (i) miejsca rozgrywania meczów, zgłaszający jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie pozostałe zainteresowane drużyny danej ligi.
7. Przejmowanie drużyn: jeżeli dana drużyna rezygnuje z gry w lidze i zwalnia się jej miejsce, to miejsce
to może zająć inna drużyna pod następującymi warunkami:
a. drużyna zachowa starą nazwę przynajmniej na 1 sezon
b. w drużynie zostanie przynajmniej 1 zawodnik ze starego składu i zawodnik ten musi rozegrać
przynajmniej 1 mecz w każdej rundzie nadchodzącego sezonu
c. w przypadku niedotrzymania warunku b. drużyna zostanie zdegradowana w kolejnym sezonie o 1 ligę
(w przypadku kiedy zajmie miejsce spadkowe o 2 ligi)
§ 5
1. Za zgłoszenie drużyny, jej uczestnictwo w Lidze ŁLTS, nazwę i skład, odpowiada kierownik drużyny.
2. Pod rygorem niedopuszczenia do rozgrywek, kierownik musi opłacić wpisowe przed rozpoczęciem rozgrywek rundy jesiennej i drugą ratę przed rozpoczęciem rozgrywek rundy wiosennej.
3. W sezonie 2022/2023 opłata wynosi 50zł za rundę za zawodnika. Wysokość wpisowego w kolejnych sezonach i sposób wpłaty ustala Zarząd Ligi i przedstawia w postaci aneksu do regulaminu przed rozpoczęciem kolejnego sezonu. Wpłatę można dokonać wyłącznie przelewem na rachunek Stowarzyszenia ŁLTS.
§ 6
W rozgrywkach Łódzkiej Ligi mogą brać udział zawodnicy, którzy są
amatorami, czyli nie byli nigdy na listach zawodników drużyn PZTS (Polski Związek Tenisa Stołowego) lub
innych związków ITTF.
Dopuszczeni do rozgrywek są również:
1. Weterani – zgodnie z regulaminem PZTS (w rundzie jesiennej mogą grać Ci
którzy 40 lat skończą w następnym roku).
2. Zawodniczki, do pierwszej ligi PZTS, włącznie.
3. Zawodnicy, do trzeciej ligi PZTS, włącznie.
4. W przypadku gdy byli zawodnikami lig wyższych PZTS:
- (I liga mężczyzn, ekstraklasa mężczyzn, ekstraklasa kobiet), lub
jakichkolwiek innych ITTF, od ostatniego rozegranego przez nich meczu w tych ligach miną pełne dwa lata,
plus dokończenie rundy jesiennej lub wiosennej.
- II liga PZTS mężczyzn, od ostatniego rozegranego przez nich meczu w tej
lidze minie pełny rok, plus dokończenie rundy jesiennej lub wiosennej.
5. Zawodnicy młodociani, do ukończenia 15 roku życia.
6. Zawodnicy niepełnosprawni bez ograniczeń.
§ 7
1. W rozgrywkach Łódzkiej Ligi ogólny zarys przepisów dotyczących: piłek, okładzin, rakietek, rozgrywania setów i partii tworzą regulaminy PZTS. O rodzaju piłek, którymi rozgrywany jest mecz, decyduje gospodarz spotkania, a wszystkie gry jednego meczu, muszą być rozgrywane tymi samymi piłkami. Wymagane jest użycie piłeczek 3-gwiazdkowych.
2. Pozostałe przepisy techniczne dotyczące sędziowania, strojów, oświetlenia i wymiarów sal pozostają w gestii grających drużyn.
3. Biorąc pod uwagę, iż w naszej amatorskiej lidze, nie wszystkie warunki z regulaminu PZTS mogą zostać spełnione, dopuszcza się odstępstwa, nie wypaczające jednak zasad gry w tenisa stołowego.
4. W przypadku zastrzeżeń należy opisać je w protokole meczowym, rozpatrzenie ich nastąpi przy udziale zainteresowanych drużyn i Zarządu Ligi (bez wpływu na wynik spotkań, które już zostały rozegrane).
5. W przypadku zgłoszenia protestu i nie przystąpienia do meczu (w całości lub jego części), spór rozstrzyga Zarząd Ligi. Decyzje Zarządu Ligi są ostateczne.
§ 8
Punkty w spotkaniach naliczane są następująco:
- zwycięstwo 2 punkty
- remis 1 punkt
- porażka 0 punktów
- walkower -1 punkt
§ 9
Przekładanie meczy:
1. Nie ma obowiązku wyrażenia zgody na przełożenie terminu rozegrania
meczu.
2. W całym sezonie drużyna może przełożyć termin meczu (jeżeli zgodzi się
drużyna przeciwna), tylko 3 razy.
Nie wlicza się do tego limitu:
a) meczów przełożonych na termin wcześniejszy
b) meczów, gdzie została zmieniona jedynie godzina rozpoczęcia
c) przekładanie meczy w tygodniach świątecznych* nie jest zaliczane do puli przełożeń
*tydzień świąteczny czyli tydzień, w którym wypada przynajmniej 1 dzień świąteczny w
dniach roboczych pn-pt.
d) przekładanie meczów do przodu lub do tyłu w zakresie danego tygodnia ligowego (wliczając weekend)
nie jest zaliczane do puli przełożeń. Przełożenie w zakresie tygodnia można także dokonać w trakcie 2
ostatnich kolejek sezonu.
3. Nie można przekładać meczów z 2 ostatnich kolejek rundy wiosennej (rewanżowej), a przed rozpoczęciem meczu w przedostatniej kolejce, wszelkie przełożone wcześniej spotkania muszą być rozegrane. Jeżeli, wg punktu 9, pozostałby jeszcze czas na rozegranie przełożonego meczu z rund wcześniejszych, nadrzędnym pozostaje punkt 3, a termin z punktu 9 musi ulec skróceniu.
4. Zmiana miejsca rozegrania meczu bez zmiany terminu nie wymaga zgody drużyny przeciwnika i nie jest przełożeniem meczu. Należy jedynie poinformować o tym fakcie kierownika ligi oraz kierownika drużyny przeciwnej z wyprzedzeniem umożliwiającym stawienie się na mecz w nowym miejscu o wyznaczonym czasie.
5. Z prośbą o przełożenie meczu należy się zwrócić do drużyny przeciwnika nie później niż 24h przed wyznaczonym w kalendarzu terminem meczu. O takim fakcie należy poinformować kierownika ligi.
6. O wszelkich zmianach dotyczących terminu, należy z wyprzedzeniem poinformować kierownika danej ligi.
7. Informację o przełożeniu meczu przekazują kierownikowi ligi obie drużyny wraz z podaniem uzgodnionego nowego terminu i wskazaniem, która drużyna jest inicjatorem przełożenia meczu.
8. Nowy termin jest w równym stopniu obowiązujący obie drużyny i podlega takim samym przepisom jak termin pierwszy.
9. Przełożony mecz powinien być rozegrany w terminie 14 dni roboczych* od wyznaczonej daty w terminarzu, a w przypadku ponownego przełożenia tego samego meczu w okresie 3 dni roboczych. Do terminu 14 dni nie wliczamy dni z tygodni świątecznych**. * aktualizacja 19-12-2022, zmiana z 7 dni na 14 dni. Termin 14 dni został ustalony we wrześniu 2020 jednak nie został dopisany do regulaminu (przypuszczalnie przez niedopatrzenie), został jednak odnaleziony w komunikacie na forum tutaj i wprowadzony do regulaminu. ** dopisanie 19-12-2022, zapis ten wynika z punktu § 9 pkt.2 ust.C, został dopisany w ramach jednoznacznego wyjaśnienia tej kwestii
10. Jeżeli mecz nie odbył się w wyznaczonym terminie z przyczyn niezależnych od któregokolwiek zespołu, obie drużyny składają wyjaśnienia kierownika ligi wraz z podaniem nowego terminu. Zgodę na rozegranie spotkania w nowym terminie wyraża Zarząd Ligi.
11. Za nierozegranie meczu w terminie drużyna otrzymuje „walkower”.
12. Za nierozegranie meczu uważa się również, niestawienie się na mecz w czasie 30 minut od godziny podanej w terminarzu.
§ 10
Ze względu na charakter rozgrywek, mecze powinny być rozgrywane w
koleżeńskiej, sportowej atmosferze z kategorycznym przestrzeganiem zasad trzeźwości.
W celu uniknięcia nieporozumień i ograniczenia sytuacji spornych, należy
kierować się poniższymi procedurami i ustaleniami:
1. Mecze powinny odbywać w dni powszednie i rozpoczynać nie wcześniej niż o godz. 17:00 i nie później niż o
godz. 20:00.
2. Gospodarz decyduje na ilu stołach (1, 2 lub 3) rozgrywany jest mecz i jest zobowiązany do zapewnienia czasu na rozegranie wszystkich gier (musi uwzględnić możliwość rozpoczęcia meczu z 30 minutowym opóźnieniem) w czasie nie późniejszym niż godz. 22:30.
3. Gospodarz meczu musi zapewnić drużynie gości minimum 15 minutowa rozgrzewkę w przypadku gdy mecz rozpoczyna o godzinie podanej w terminarzu, jak i w przypadku opóźnienia meczu z winy gospodarza. Zawodnicy spóźnieni tracą prawo do rozgrzewki przedmeczowej.
4. Mecze rozgrywane są systemem 3x3 plus debel rozgrywany po 1 rundzie (3 spotkaniach) zgodnie z kolejnością we wzorcowym protokole Organizatora. Za porozumieniem stron można rozgrywać spotkania w dowolnej kolejności, nie zachowując kolejności z protokołu meczowego.
5. Drużyna może rozegrać mecz w składzie dwuosobowym.
6. Przed rozpoczęciem meczu kierownicy lub kapitanowie podają do protokołu składy swoich drużyn na pierwsza rundę oraz zawodników rezerwowych. Gospodarz wpisuje najpierw niejawnie swoich zawodników a następnie 3 zawodników podanych przez gości.
7. Składy debli wpisuje się do protokołu po zakończeniu meczów I rundy, a składy na następne rundy po zakończeniu rundy poprzedniej zgodnie z procedurą dla rundy I. W grze podwójnej może uczestniczyć każdy zawodnik wpisany do protokołu.
8. Przed każdą kolejną rundą wpisuje się do protokołu wszystkich trzech zawodników każdej drużyny.
9. Nie ma możliwości zmian powrotnych.
10. Zawodnik spóźniony w granicach 30 minut, ale wpisany jako grający, ma prawo do rozegrania wszystkich swoich pojedynków.
11. W przypadku spóźnienia przekraczającego 30 minut obowiązuje zasada, że zawodnik ma prawo do rozegrania pojedynku jeżeli tylko jest gotowy do gry w momencie gdy zgodnie z protokółem przypada jego kolej rozegrania spotkania.
12. Protokół meczowy na bieżąco i dokładnie (małe punkty) wypełnia gospodarz spotkania, a po podpisaniu kopię otrzymują goście (dopuszcza się wykonanie zdjęcia protokołu).
13. O problemach związanych z rozegraniem meczu, obok procedury podanej w §7, można na bieżąco poinformować kierownika danej ligi, a w drugiej kolejności Prezesa.
14. Protokół z meczu należy przesłać do kierownika ligi przy pomocy MMS lub e-maila niezwłocznie po rozegraniu spotkania. W ciągu 24 godzin od zakończenia spotkania kierownik gospodarzy ma obowiązek wprowadzić protokół z meczu do systemu informatycznego rozgrywek na stronie LLTS.pl . W przypadku niedopełnienia tego obowiązku drużyny będą karane zgodnie z §15.
§ 11
Kolejność miejsc w rozgrywkach (dotyczy to również bieżącej kolejności w
tabeli, w ciągu całego sezonu) ustalana jest następująco:
1. Duże punkty
2. Przy tej samej ilości dużych punktów dwóch drużyn:
a) bilans bezpośrednich spotkań, w kolejności: duże punkty - stosunek setów
- stosunek małych punktów
b) dodatkowe jedno spotkanie zorganizowane przez Zarząd Ligi na neutralnej
sali (przy wyniku remisowym o zwycięstwie decydują sety, a później piłki)
3. Przy tej samej ilości dużych punktów trzech i więcej drużyn:
a) bilans bezpośrednich spotkań wśród tych drużyn (tzw. mała tabela), w kolejności: duże punkty - stosunek
setów - stosunek małych punktów
b) dodatkowy turniej dla drużyn jw. (z dokładnością do setów i piłek) na
neutralnej sali i wylosowanej kolejności meczy
§ 12
Regulamin nie może ulegać zmianie w trakcie całego sezonu.
§ 13
1. Zmiany w regulaminie można wprowadzać na zebraniu kończącym lub (i) rozpoczynającym sezon.
2. Z propozycją zmian w regulaminie może wystąpić Zarząd, lub przedstawiciele minimum pięciu zespołów. Propozycja powinna być przedstawiona na piśmie i dotyczyć konkretnego paragrafu regulaminu.
3. Dodanie nowych punktów regulaminu lub zmiana istniejących musi zostać
przegłosowana większością głosów:
a) głosują wszystkie drużyny biorące udział w zebraniu
b) na jedną drużynę przypada 1 głos
c) nieobecna drużyna traci swój głos
d) w przypadku równowagi w głosowaniu dodatkowy głos przypada Zarządowi
Ligi.
§ 14
Do regulaminu na każdy sezon mogą być dodawane aneksy robocze dotyczące spraw technicznych nieobjętych regulaminem. Aneksy ustala Zarząd Ligi w zależności od potrzeb. Aneksy nie mogą być sprzeczne z regulaminem.
§ 15
1. Zarząd Ligi ma prawo do dyscyplinowania:
a) zawodników - upomnieniem, zawieszeniem, usunięciem z Ligi ŁLTS
b) drużyn - upomnieniem, pozbawieniem głosu, odjęciem punktów, degradacją
do niższej ligi, wykluczeniem z Ligi ŁLTS.
2. Udział w meczu zawodnika nieuprawnionego (§ 4 i 6) powoduje porażkę
„walkowerem” całej drużyny w danym spotkaniu.
3. Rozegranie meczu niedozwolonymi okładzinami lub rakietką powoduje
automatyczne odebranie danemu zawodnikowi zdobytych w meczu punktów. Informacja o używaniu
niedozwolonego sprzętu musi być umieszczona w protokole meczowym.
4. Porażki walkowerem traktowane są jako nieprzestrzeganie regulaminu i
mogą powodować nałożenie kary przewidzianej w punkcie 1b.
5. Punkty uzyskane w meczach z drużyną, która w trakcie trwania rundy
przestaje uczestniczyć w rozgrywkach danej ligi są anulowane.
6. W przypadku nieprzestrzegania punktu 6, paragraf 9 i punktu 14 paragraf
10, drużyna otrzymuje:
- UPOMNIENIE
- ŻÓŁTĄ KARTKĘ (przy powtórzeniu przewinienia)
- ODJĘCIE PUNKTU (przy każdym kolejnym przypadku)
§ 16
1. Wszyscy zawodnicy uczestniczą w rozgrywkach na własną odpowiedzialność.
2. Zarząd Ligi nie ubezpiecza grających i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody, wypadki oraz ewentualny uszczerbek na zdrowiu zawodników.
3. Grający ubezpieczają się we własnym zakresie. Zarząd Ligi może pomóc w zorganizowaniu ubezpieczenia grupowego dla chętnych drużyn.
4. Wszyscy zawodnicy przystępujący do rozgrywek muszą podpisać oświadczenie
RODO, w którym wyrażają zgodę na przetwarzanie następujących kategorii danych
osobowych w zakresie uczestnictwa w Łódzkiej Lidze Tenisa Stołowego:
a) Zawodnicy - imię, nazwisko, wizerunek (zdjęcie, film)
b) Kierownicy drużyn - imię, nazwisko, telefon, e-mail, wizerunek (zdjęcie,
film)
Obowiązek ten wynika z regulacja dotyczących przetwarzania danych osobowych (RODO) i w przypadku braku zgody zawodnika na powyższe nie będzie możliwy jego występ w rozgrywkach.
Wyjaśnienie do tego punktu 4:
W ramach naszej ligi i funkcjonowania systemu informatycznego nieuniknione
jest publikowanie w internecie imion i nazwisk zawodników uczestniczących w meczach oraz
umieszczonych w rankingach. Dodatkowo kierownicy drużyn udostępniają swoje numer telefonów
oraz maile w zakładce „Drużyny”, zakładka to dostępna jest po zalogowaniu do systemu. Brak zgody wyrażonej
przez zawodnika na publikacje w/w danych jest naruszeniem obowiązujących
przepisów i może skutkować karami nałożonymi na Stowarzyszenie ŁLTS.
§ 17
W sprawach dotyczących funkcjonowania Łódzkiej Ligi nie objętych regulaminem lub w sprawach spornych przy interpretacji jakichkolwiek jego punktów, głos decydujący i ostateczny, ma Zarząd Ligi.
Łódź, 7.10.2024
Zarząd stowarzyszenia Łódzka Liga Tenisa Stołowego
ŁÓDZKA LIGA TENISA STOŁOWEGO
UL. RYDZOWA 5 SALA NR 1, 91-211 ŁÓDŹ (DK "RELAX")
- NIP: 9472008686
- REGON: 523097055
- NUMER EWIDENCJI STOWARZYSZEŃ ZWYKŁYCH: 185
KONTO (MBANK): 16 1140 2004 0000 3602 8284 1305
WPISOWE (50zł za zawodnika) TYTUŁ WPŁATY:
(nazwa drużyny, liga) - WPISOWE DO LIGI ŁLTS ZA I RUNDĘ 2024-2025, ZA (podać ilość) ZAWODNIKÓW
KONTAKT ŁLTS:
PREZES (organizacja, regulamin):
Przemysław Przesmycki
prezes.llts@gmail.com
605-037-031
WICEPREZES, SKARBNIK (finanse, RODO):
Piotr Kozulski
skarbnik.llts@gmail.com
501-504-462
WSPARCIE IT:
Dominik Kosiorek
ourleaguepl@gmail.com
KOMISJA REWIZYJNA:
Przewodniczący: Paweł Koziróg
Członek: Izabela Sypiańska
Członek: Dariusz Cieśliński
KIEROWNIK 1 LIGA:
Witold Gruszecki
1liga.llts@gmail.com
601-078-088
KIEROWNIK 2 LIGA:
Mirosław Szmagliński
2liga.llts@gmail.com
601-941-941
KIEROWNIK 3 LIGA:
Szymon Kunert
3liga.llts@gmail.com
607-122-001
KIEROWNIK 4 LIGA:
Jacek Szymczak
4liga.llts@gmail.com
602-899-364
KIEROWNIK 5 LIGA:
Piotr Łabęcki
5liga.llts@gmail.com
608-689-212
KIEROWNIK 6 LIGA:
Przemysław Przesmycki
prezes.llts@gmail.com
605-037-031